what i m selling

what i m selling

JOM ORDER??

Name:
contact no:

This HTML form was created by Freedback.

Tuesday 11 July 2017

BEDAK SEJUK TRADISIONAL CHE LIMAH

BEDAK SEJUK TRADISIONAL CHE LIMAH



Apa istimewanya bedak sejuk tradisional ni ya? Memang special sbb dah takde kat pasaran bedak sejuk yang diperbuat dari ramuan turun temurun. No wonder la kan kulit orang dulu-dulu sangat cantik. Ni adalah bahan untuk buat bedak sejuk ni. BERAS, DAUN JAMBU BATU, KUNYIT, DAN DAUN PANDAN SEBAGAI PEWANGI. Jom baca khasiat dia pulak.

BERAS

Beras bukan sahaja untuk mengenyangkan perut 😋 Tapi banyak khasiat untuk kulit tauu . Beras dapat membantu mencerahkan tona kulit , memudarkan kesan parut , menanggalkan sel kulit mati, melembabkan permukaan kulit & sekaligus dapat merawat masalah kulit  kering , kusam & gelap.

DAUN JAMBU BATU

Manfaat daun jambu batu untuk kecantikan iaitu untuk mengatasi jerawat, jeragat, anti aging, gatal, dan mencegah infeksi. Manfaat tersebut hampir sama dengan manfaat air beras untuk wajah. Manfaat daun jambu batu adalah untuk mengatasi jerawat. Daun jambu biji memiliki kandungan anti bakteria yang mampu membasmi bakteria penyebab jerawat. Khasiat mengatasi jerawat ini juga disebabkan karena Vitamin C dalam daun jambu batu. Daun jambu batu dapat berfungsi untuk mengeringkan jerawat.

KUNYIT

kunyit banyak mengandungi bahan antiseptik yang dapat melakukan pencegahan pada keradangan jerawat dan juga luka, mengubati gatal dan juga ruam-ruam, dapat memulihkan kerosakan dan parut yang terjadi akibat terbakar oleh pancaran sinar matahari dan juga dapat mencerahkan wajah sehingga kunyit boleh dimanfaatkan untuk merawat kecantikan. Khasiat lain kunyit adalah mengatasi kulit berminyak, mengurangkan parut jerawat, mencerahkan kulit, dan sebagai antiseptik. Ini paling BEST... kunyit mengandungi bahan yang boleh menghindarkan dari bakteria dan virus jahat yang mengganggu kulit dari rosak.
kalau ada jerawat nanah2 tu cepat2 sapu dan cuci dengan kunyit.

TESTIMONI :






























#bedaksejuktradisionalchelimah #bedaksejukchelimah #bedaksejuktradisional #bscl

No comments:

Post a Comment