what i m selling

what i m selling

JOM ORDER??

Name:
contact no:

This HTML form was created by Freedback.

Thursday, 5 December 2013

BAHAYA KRIM BERMERKURI PART 2

Assalamualaikum gojes..
Jom baca pelan2.. info penting yg kita sebagai pengguna wajib tahu & ambil tahu. Jadilah pengguna yg bijak :)

1. apa itu merkuri?

merkuri adalah cairan logam perak atau disebut air raksa (Hydrargyrum ). Logam ini adalah logam yang ada secara alami,satu-satunya logam pada suhu kamar (25°C) berwujud cair. Di dalam tabel periodik merkuri (Hg) dengan nomor atom 80 dan nomor massa 200.59. Merkuri merupakan unsur transisi dalam susunan tabel periodik unsur, di mana merkuri ada pada golongan II B dan periode 6. Logam murninya keperakan,cairan, tak berbau, dan menggilap. Bila dipanaskan pada suhu 3570C akan menguap. Merkuri banyak ditemukan di alam dan tersebar dalam batu-batuan, biji tambang, tanah, air dan udara sebagai senyawa anorganik dan organik.

2. apa bahayanya ?

Pemakaian merkuri secara terus menerus itu memang awalnya menjadikan kulit mulus, namun kemudian merkuri itu termendap di bawah kulit. Setelah bertahun-tahun baru kulit kita akan rosak, akan biru kehitaman bahkan dapat menjadi punca timbulnya kanser. bahaya sangat kan ? dan juga dapat memperlambat pertumbuhan janin, mengakibatkan keguguran (Kematian janin dan Mandul), Jeragat hitam pada kulit akan memucat (seakan pudar) dan bila pemakaian dihentikan, jeragat itu akan timbul lagi & bertambah parah (melebar).


Sebenarnya Krim merkuri mempunyai ciri yang sangat khas.

CIRI-CIRI itu sebagai berikut :


1. Krim Pada umumnya meleket. Sebagian lagi ada yang mencampurkan merkuri dengan bedak sejuk (bedak jerawat), agar nampak lebih cair.

2. Krim pada umumnya tidak HOMOGEN (tidak menyatu & kasar), bila didiamkan minyak akan terpisah dengan bagian padat.

3. Bau logam merkuri tercium atau sebagian menggunakan parfume menyengat utk menghilangkan bau logam merkuri tersebut.

4. Warna umumnya sangat menarik, kerana tidak menggunakan bahan pewarna utk kosmetik, umumnya menggunakan bahan pewarna tekstil (cap kupu-kupu) warna kuning dan warna krim putihnya pearly (mengkilat seperti mutiara)

5. Bila diusapkan pada kulit lengan terasa panas dan gatal.

6. Pada pemakaian awal meyebabkan Iritasi pada kulit dan kemerahan bila terkena sinar matahari.

7. Warna Putih pada kulit tidak lazim, umumnya pucat

8. Kulit dapat berubah putih dalam waktu singkat (kurang 1 minggu, tergantung kadar kandungan merkuri, makin tinggi makin lebih cepat memberikan warna putih)

9. Tidak timbul jerawat sama sekali, hal ini disebabkan lapisan kulit epidermis kita telah rosak, kulit sudah tidak mengandung protein & melanin yang berfungsi utk melindungi radiasi paparan matahar juga sudah tidak berfungsi, sehingga jasad renik ataupun kuman tidak akan menyukai kulit yang telah tercemar merkuri termasuk nyamuk sekalipun.
Jerawat dalam keadaan normal adalah berfungsi sebagai indikator tingkat kandungan protein di dalam kulit, hal ini juga untuk mengontrol perawatan kulit wajah, bila anda lupa untuk melakukan kebersihan wajah, umumnya jerawat akan timbul, pada merkuri hal ini tidak terjadi lagi, karena struktur protein kulitnya telah berubah & menjadi rusak.

10. Pori-pori tampak mengecil & halus, ini sebenarnya disebabkan lapisan kulit terluar wajah kita telah tipis oleh logam merkuri, tampak sepintas terlihat mengecil & halus. Untuk mengujinya anda bisa merasakan dengan mencubanya pada sinar matahari, kulit terasa terbakar, gatal disertai kemerahan, hal ini disebabkan kulit wajah sudah tidak mendapat perlindungan dari melanin yang berfungsi melindungi wajah kita dari radiasi matahari. Pada produk yang benar, pemakaian siang hari selalu menggunakan pelindung SPF sehingga pada siang hari anda tidak akan merasakan rasa iritasi seperti terakar disertai rasa gatal.

11. Bila anda telah tercemar merkuri & pemakaian dihentikan, akan timbul jerawat kecil-kecil disertai rasa gatal.

12. Bila pemakaian dihentikan akan bintik-bintik hitam di bawah kulit sebagian ataupun merata diwajah

13. Warna Putih pada kulit wajah lama-kelamaan akan berubah menjadi abu-abu lalu selanjutnya kehitaman

14. untuk lebih lanjutnya dapat menyebabkan kanser kulit, kerosakan jaringan tubuh & menyebabkan kematian.

15. Dapat menghambat pertumbuhan, menyebabkan cacat & kematian pada JANIN.



Ciri Krim bermerkuri dari Tekstur dan warna

Seperti apa krim yang mengandungi merkuri? 


Baik, berikut ini adalah cara mengenali krim yang mengandungi merkuri dari sudut tekstur dan warna krim. Penjelasan ini didasarkan pada penjelasan dari para ahli farmasi dan kesihatan.

Pernahkan anda terfikir krim yang anda beli diluar berlainan brand tapi masih mempunyai merkuri? Nak uji krim berkuri atau tidak? Sila baca ketereangan berikut.


1. Krim yang mengandungi merkuri biasanya memiliki TEKSTUR YANG MELEKIT dan KELIHATAN BERKILAT seperti mutiara saat disapu di wajah.
Inilah ciri yang paling ketara. Yang dimaksud melekit adalah krim tersebut jika kita sentuh dengan jari, ia akan melekat dan terikut seperti tepung yang digaul dengan air. tidak seperti tekstur lotion.

Apa yang membuatkan krim bermerkuri menjadi melekit?
Secara ilmiah, merkuri adalah cairan tetapi memiliki sifat logam. Logam pula memiliki daya ikat yang kuat sehingga mampu mengikat segala ion logam yang ada disekitarnya. Itulah yang membuat krim yang mengandungi merkuri akan saling melekat karena terikat oleh ion merkuri didalamnya, sehingga menjadikannya melekit.


2. Warna Krim yang mengandungi merkuri biasanya berwarna Putih mengkilap atau jika berwarna maka diberi warna yang cerah dan pekat untuk menyamarkan kandungan yang berbahaya.
Perhatikan lagi foto krim bermerkuri diatas. Amati bagaimana warnanya? Entah apapun warna krim yang siang maupun yang malam, dari gambar diatas dapat dilihat warna yang putih. Atau warna krimnya kuning pekat. Semuanya terlihat mengkilap seperti minyak atau logam bukan? Dan yang pasti ciri dari warna tersebut semakin terbukti dengan teksturnya yang melekit dan kasar juga tidak menyatu.

3. Krim yang mengandung zat berbahaya seperti merkuri, biasanya disertakan calming cream bagi mengurangkan rasa pedih, panas, gatal dll yang disebabkan zat berbahaya tersebut. Jikapun calming cream tidak disertakan, sudah pasti anda akan merasakan sakit pedih luar biasa, gatal, panas, dll terutama jika terkena sinar matahari. Dan hampir kebanyakan calming cream.

4. Bau logam merkuri sangat tercium atau diberi pewangi yang menyengat untuk menyamarkan bau logam. Tapi tetap saja, wanginya tak menarik dan tak wajar untuk kosmetik.

5. Proses pencerahan cepat antara 3 hari sampai 1-2 minggu dan tidak muncul jerawat sama sekali
Ini yang luar biasa, krim bermerkuri hasilnya memang cepat memutihkan wajah kerana merosak lapisan kulit epidermis tanpa memberi nutrisi dan meregenerasi sel baru, sehingga kulit kita tidak lagi memiliki protein. Dan melanin yang berfungsi untuk melindungi kulit dari sinar matahari juga mati. mikro-organisme ataupun kuman oun takut nak hinggap di kulit yang tercemar merkuri. Hehee, tuh kan... kuman sahaja tak mau mati sia-sia karena merkuri... Lagipula jerawat yang keluar itu pertanda baik, artinya protein dalam kulit kita masih baiK sekaligus menjadi media untuk mengeluarkan racun dan sisa metabolisme dari tubuh. Jadi jangan bangga ya kalau jerawat tak muncul-muncul apalagi sedang memakai kosmetik bermerkuri. Untuk hasil putih tergantung kepada kandungan merkurinya, semakin tinggi makin cepat putihnya.
dlaam masa 3-5 hari boleh putih umpama artis!! WOW!!! Putih merona, tapi putih pucat, wajah cepat rosak, bonusnya nyawa kita terancam kerana tubuh dirosak secara cepat juga. Mau???

6. Pori-pori mengecil dan wajah halus mulus seperti bayi
Tunggu dulu, jangan bangga dulu dengan pori wajah yang mengecil dan halus mulus karena krim bermerkuri. Itu pertanda lapisan kulit terluar dari wajah kita menipis dan digerus logam merkuri. Jadi sepintas memang terlihat mengecil dan halus. Tapi cuba saja keluar rumah dan arahkan kulit wajah pada sinar matahari. Maka kulit akan terasa terbakar, gatal dan kemerahan. Why? Karena pelindung wajah sudah rusak, tidak ada lagi pahlawan pelindung dari sinar matahari di kulit. Padahal pada kulit yang masih normal dan sehat tidak akan terjadi reaksi seperti itu. Gebu... tapi di dalam lapisan dermis kulit membusuk siap memunculkam cancer kulit dan ginjal rosak. Itukah yang diharapkan?

Woww..., hasilnya memang begitu sempurna. Halus, putih, mulus, seperti bayi. Tapi tahukah anda krim yang dioles ke kulit wajah adalah racun?


Ini adalah JENIS WARNA krim yang berbahaya yang hasil dari merkuri di beli kiloan dan dibuat BRAND sendiri yang melambak di pasaran.


Di bawah ini adalah beberapa hal mengenai krim merkuri menurut catatan BPOM :

- Produk kosmetik bermerkuri umumnya menjanjikan wajah putih dalam tempo singkat. Seminggu-2minggu saja menggunakan produk ini, wajah dijamin langsung cling (putih/gebas-gebus)

- Tidak mungkin ada satu bahan yang bikin mendadak putih kalau dia tidak bahaya.

- Kandungan merkuri inorganik dalam krim pemutih bisa menimbulkan keracunan bila digunakan untuk waktu lama. Reaksi yang tidak diinginkan ini bisa timbul sekitar 2 tahun hingga 10 tahun.

- Merkuri akan meresap ke dalam kulit dan bersama darah berlayar menuju organ vital, seperti ginjal, hati, jantung, sumsum tulang belakang, dan otak.

- Kalau merkuri dioleskan ke kulit,dia akan tertimbun dalam tubuh dan suatu ketika bisa menyebabkan kelainan berat, sebab senyawa merkuri tidak ada antidotumnya.” Maksudnya, racun merkuri ini tak bisa ditawarkan.

- Meskipun hanya dioleskan ke permukaan kulit, merkuri mudah diserap masuk ke dalam darah, masuk sistem saraf tubuh, sehingga menimbulkan keracunan kulit, serta gangguan sistem saraf, seperti tremor, insomnia, kepikunan, autis, gangguan penglihatan, gerakan tangan abnormal (ataxia), dan gangguan emosi.

- Kandungan merkuri yang masuk dalam tubuh itu sangat sulit dibuang. Merkuri hanya bisa dibuang setelah selama 27 tahun mengendap di tubuh.



TERIMA KASIH TELAH MELUANGKAN WAKTU ANDA UNTUK MEMBACA…

21 comments:

  1. ya bener banget infonya. mksh ya kak

    ReplyDelete
  2. teriamakasih banyak, sangat membantu sekali...

    http://www.tokoobatku.com/obat-herbal-penyakit-sinusitis/

    ReplyDelete
  3. Ini manfaat nya Gluberry Collagen drink dari 4jovem dengan kandungan Collagen, vitamin C , antioksidan dan ekstrak madu hutan plus strawberry yang diformulasikan khusus untuk memperbaiki, menyegarkan dan menyempurnakan kebersihan dan kecerahan serta kekencangan kulitmu.

    Dengan GLUBERRY COLLAGEN DRINK, atasi masalah diatas hanya dengan satu suplemen saja

    DEPKES P-IRT No. 613351403060019
    HALAL MUI

    * KULIT:
    1. Menghilangkan kerut, keriput
    2. Anti aging (menghambat penuaan)
    3. Melembabkan kulit
    4. Mencerahkan warna kulit
    5. Memperbaiki struktur kulit
    6. Mengencangkan kulit (termasuk mengencangkan kulit bokong & payudara)
    7. Menangkal radikal bebas
    8. Meningkatkan elastisitas kulit
    9. Mengenyalkan kulit
    10. Menghaluskan kulit
    11. Menghilangkan & mencegah timbulnya noda dan flek hitam
    12. Mempercepat penyembuhan luka
    13. Mencegah luka berbekas
    14. Menghilangkan bekas luka (bekas operasi, keloid, luka bakar, gigitan nyamuk, dll)
    15. Mengurangi dan mencegah timbulnya jerawat
    16. Mengatasi masalah stretchmark & selulit.
    17. Meregenerasi kulit tanpa pengelupasan.
    18. Memperkuat ketahanan kulit terhadap radikal bebas dan UV.

    * KESEHATAN & TUBUH:
    19. Menguatkan dan memperindah kuku
    20. Membuat rambut bercahaya & sehat
    21. Memperkuat persendian dan tulang
    22. Sebagai anti-oksidan
    23. Mencegah kerontokan rambut
    24. Mendetoksifikasi racun dalam tubuh
    25. Mengembangkan metabolisme tubuh
    26. Membantu program diet tanpa menyiksa tubuh

    Harga 168ribu/box: bisa diminum, dijadikan masker dan hairtonic.
    Aman untuk bumil, anak2, busui, dan semua usia.

    ReplyDelete
  4. Ini manfaat nya Gluberry Collagen drink dari 4jovem dengan kandungan Collagen, vitamin C , antioksidan dan ekstrak madu hutan plus strawberry yang diformulasikan khusus untuk memperbaiki, menyegarkan dan menyempurnakan kebersihan dan kecerahan serta kekencangan kulitmu.

    Dengan GLUBERRY COLLAGEN DRINK, atasi masalah diatas hanya dengan satu suplemen saja

    DEPKES P-IRT No. 613351403060019
    HALAL MUI

    * KULIT:
    1. Menghilangkan kerut, keriput
    2. Anti aging (menghambat penuaan)
    3. Melembabkan kulit
    4. Mencerahkan warna kulit
    5. Memperbaiki struktur kulit
    6. Mengencangkan kulit (termasuk mengencangkan kulit bokong & payudara)
    7. Menangkal radikal bebas
    8. Meningkatkan elastisitas kulit
    9. Mengenyalkan kulit
    10. Menghaluskan kulit
    11. Menghilangkan & mencegah timbulnya noda dan flek hitam
    12. Mempercepat penyembuhan luka
    13. Mencegah luka berbekas
    14. Menghilangkan bekas luka (bekas operasi, keloid, luka bakar, gigitan nyamuk, dll)
    15. Mengurangi dan mencegah timbulnya jerawat
    16. Mengatasi masalah stretchmark & selulit.
    17. Meregenerasi kulit tanpa pengelupasan.
    18. Memperkuat ketahanan kulit terhadap radikal bebas dan UV.

    * KESEHATAN & TUBUH:
    19. Menguatkan dan memperindah kuku
    20. Membuat rambut bercahaya & sehat
    21. Memperkuat persendian dan tulang
    22. Sebagai anti-oksidan
    23. Mencegah kerontokan rambut
    24. Mendetoksifikasi racun dalam tubuh
    25. Mengembangkan metabolisme tubuh
    26. Membantu program diet tanpa menyiksa tubuh

    Harga 168ribu/box: bisa diminum, dijadikan masker dan hairtonic.
    Aman untuk bumil, anak2, busui, dan semua usia.

    ReplyDelete
  5. Siapa dah ada pengalaman pakai k doll ? K doll ni okay ke tak ye ? Ada kesan tak , kalau dah pakai .. lepastu tak pakai produk ni ? Mohon pencerahan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok Sgt .. Tiada kesan Sbb dia organik

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Kdoll okey . kesan memang nak nampka lama . kena sabar dan konsisten . saya pkai sebulan baru nampak kesan sikit . Better lambat asalkan selamat kan. btw saya jual kdoll dan saya sndiri guna . berminat, add wechat saya letshopink_ / ws 0142670389

      Delete
    4. Sy pown pengguna kdoll tp tdy sje uji sbun dye .. Tp trkjot ble de mercury

      Delete
    5. Knpe awk? Sbun dia jd mcm mna?

      Delete
    6. Kdoll tk elok...sy da try pkai sbulan dlm mse tu jrwt sntiasa naik..n then sy stop..skrg muke jd trok sgt...kwn rmai tgor..stress asenyee..jrwt still naik tk hnti2 even da stop pon..agen kdoll kate if stop tkde effect pon..penipu btol

      Delete
    7. Kdoll tk elok...sy da try pkai sbulan dlm mse tu jrwt sntiasa naik..n then sy stop..skrg muke jd trok sgt...kwn rmai tgor..stress asenyee..jrwt still naik tk hnti2 even da stop pon..agen kdoll kate if stop tkde effect pon..penipu btol

      Delete
    8. betul ke x ok.. so sekarang awak pakai apa.

      Delete
    9. aah la....kdoll ni ok ke tak?ad kate ok ad kate xok..

      Delete
  6. Saya pun nak tahu yg k doll ok tak ? Ada sesiapa pernah cuba ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kdoll okey . kesan memang nak nampka lama . kena sabar dan konsisten . saya pkai sebulan baru nampak kesan sikit . Better lambat asalkan selamat kan. btw saya jual kdoll dan saya sndiri guna . berminat, add wechat saya letshopink_ / ws 0142670389

      Delete
    2. anyway kenapa sis kat atas tu ckp x oke..? kdoll ni ad mercury ke.

      Delete
    3. anyway kenapa sis kat atas tu ckp x oke..? kdoll ni ad mercury ke.

      Delete
  7. I suggest better you takyah try la kdoll ni. I pakai memula cam okay je, takde effect pape. Lagipun kulit i time tu Alhamdulillah takde masalah mana pun, pakai skincare balik pun sebab banyak outdoor so rasa kulit berminyak. Lepas pakai kdoll, memang xberminyak. Tapi makin lama makin kering & naik biji kecik2 makin lama makin banyak, pastu jadi makin pedih especially bila kulit kena matahari. Lepas 3 bulan pakai i stop, kulit cepat burn macam sensitif gituu ngan matahari. And now i dah completely stop & pakai himalaya untuk sembuhkan kulit.

    Mula2 i ingat i sorang je, like maybe kdoll tak kena dengan kulit i ke kan. Tapi skali kebetulan roommate baru i pun camtu lepas pakai kdoll �� Memang terus insaf la. Padahal sebelum pakai kdoll kemain buat research and memang tak penah jumpa review negatif.

    ReplyDelete