what i m selling

what i m selling

JOM ORDER??

Name:
contact no:

This HTML form was created by Freedback.

Sunday 3 March 2013

Tips KURUS


Sharing is caring

6 SEBAB KENAPA SUSAH NAK KURUS
-------------------------------------------
WAJIB BACA!

1. Mengharapkan Hasil yang Tidak Realistik
makan mcm tak mkn seminggu. x nak kawal makan. Ambil ubat bagai, krim bagai lepas tu berangan mmg confirm menjadi...mesti turun atau kempis tanpa nak berusaha sikit. bila tak capai sasaran mula la putus asa..

2. Tidak Memeriksa kandungan Kalori
soal kalori perlu la kita ambik kira.apa yang perlu dilebihkan dan apa yang perlu dikurangkan.sebab itu bila nak diet kena belajar.kena ada ilmu.diet bukan bermakna kena berlapar saja..

3. Tidak atau kurang bersenam
kawal pemakanan saja tak kan buat kita kurus.kena bersenam jugak.tak de orang yang punya bentuk badan menawan dengan hanya berlapar.kena bersenam untuk membina otot2 dan membakar lemak.

4. Mengikuti diet untuk sesetengah jenis makanan saja
sekarang ni macam2 jenis diet ada..diet protein la..diet karbohidrat la.kan??selalunya diet yang macam ni memang mendadak turun berat badan tapi mendadak jugak la naik berat badan kita bila kita mula mengambil makanan yang sebelum ini kita elak kan. sy dah cuba yang ni..tak makan nasik memang turun berat.tapi sampai bila tak nak makan nasik??bila makan badan jadi bulat.

5. Tidur Tidak Nyenyak
kurang tidur memang boleh menyebabkan berat badan naik.bila kita tak tidur masa kita lebih banyak diisi dengan makan.badan pun tak de tenaga.bila tak de tenaga kita malas nak buat aktiviti2 yang lasak dan berat.lemak pun jadi makin tebal..(tidur perlu antara 7-8 jam sehari)

6. Terlalu Banyak pengambilan Garam
garam yang berlebihan membuat tubuh menahan air. ini akan buat perut kita nampak buncit. Sebab itu, kurangkan makanan yang banyak mengandungi garam, salah satunya makanan segera.




p/s : tapi kata hubbyku, perut kita ni mcm belon.. JIKA kita makan banyak, seluruh perut kita akan mengembang dengan pesat kemudian mendorong kita untuk mengambil makanan berlebihan setiap kali makan... JIKA kita mengawal pengambilan makanan dengan sedikit sahaja, maka perut kita tidak akan terdorong untuk makan dengan kuantiti berlebihan kerana perut kita kecil...Hmmm so mungkin sbb tulah ak ni xgemuk2.. sejak pindah n study kat kolej year 2007, i used to eat sikit.. So perut pun kecik :) 

No comments:

Post a Comment