what i m selling

what i m selling

JOM ORDER??

Name:
contact no:

This HTML form was created by Freedback.

Saturday, 4 January 2014

SENYUM SANTAI DI HUJUNG MINGGU :)

Assalamualaikum.. holla gojes! lama gak i xmenulis kat sini.. Alhamdulillah, 1-2 minggu ni, sejak sy jual harum malam, order bertalu2.. same goes to perla coffee & msc.. antara yg paling laris lah.. hari2 mmg ad yg order tiga2 ni.. MasyaAllah.. La hawla wala quwwata illa billah...ni ujung minggu, so xpelah slow skit nk reply.. lagipun dah mention siap2, weekend kita reply agak slow.. tp jgn risau, semua order yg masuk, kita akan poskan isnin. So ni nak share sikit mcm2 kerenah customer yg sy jumpa.. uish, mcm2 ada... ada yg jenis relax, ad yg jnis xsabar, nk kena reply la tu jugak msg dia, ad yg jnis cerewet, semua benda psal produk dr A to Z sedangkan diorang blh google sendiri, ada yg jenis tnya sekali harga, trus ckap ok kejap lagi sy bank in & bg detail, ad yg jenis berhari2 tnya, pastu dah betul2 puas hati baru confirm order.. Ha, kalo nk senaraikan, adoi lenguh jari nk menaip ni.. hihi.. so hari ni nk share yg last skali tu. Yg jenis tnya berhari, baru close order..

ha baca lah dulu yg kat bawah ni.. :)


hihi utk pengetahuan semua, sis ni mula whatsapp sy dr 30 dec 2013. haaa, tngok tu bape hari.. beratus-ratus msg dia saja.. soalan mcm2 dia tnya.. penat tau nk tggu dia close order.. hihi at last msg dia yg last skali tu buat i senyum.. so my advice kepada seller kat luar sana, sebelum anda jual sesuatu produk, anda kena master tentang produk tu... kena serba serbi tahu.. so kalo dtg apa2 jnis soalan pun, xdelah terkial-kial nak jawab.. lagi 1, bahasa yg kita pkai.. mesti bahasa yg mudah, senang difahami, & bunyinya mesra.. so org nak tnya2 kat kita pun selesa.. bila customer selesa, barulah senang nk berurusan.. cuba elakkan guna bahasa yg mcm budak2, contoh mcm ni.. 
" Nk bank in bila2 pon bole jeww"
" stok ni adew lg"
I nak listkan lagi pun i xreti, sbb i xpakai bahasa mcm tu bila jwab msg customer.. haha.. sorry.. so yg tulah antara yg kalo sy sendiri baca, sy pun naik rimas.. pastu bila customer tnya dlm bahasa melayu, kita jwblah dlm bahasa jugak.. ad bnyak lagi sbnrnya tips..

Bawah ni pulak, antara customer yg xcerewet langsung.. hihi kalo dlm 100 org customer, mungkin ad 5 org je mcm ni.. yg mmg xcerewet langsung.. senang giler berurusan dgn dia.. :) yg atas tadi pun senang jugak, cuma kita kena sabar banyak la melayan.. anyway, semua customer sy ok ok belaka.. :)

No comments:

Post a Comment