what i m selling

what i m selling

JOM ORDER??

Name:
contact no:

This HTML form was created by Freedback.

Friday, 31 August 2012

BISMILLAH...

ASSSALAMUALIKUM Semua..
Entry kali ni sy nak share kat semua sedikit tips utk majukan diri. 
"SHARING IS CARING"
Sebenarnya ni sy ambik dr sifu saya.. 
Dan sy sngat setuju 9/10 drpd punca rezeki kita adalah dr hasil berniaga.
Cuma cara, masa, niat kita betul.. 
InsyaAllah Allah akan temukan kita dgn org2 yg betul..

HANYA SATU JALAN UNTUK HIDUP KAYA BERJAYA HINGGA KE SORGA.. IAITU BERNIAGA.. BANTU ORANG.. TAMBAHNILAI HIDUP ORANG.. SELESAIKAN MASALAH ORANG.. PERMUDAHKAN HIDUP ORANG.. MELALUI PRODUK ATAU SERVIS YG KITA BOLEH OFFER.. LAGI RAMAI ORANG KITA BOLEH BANTU LAGI CEPAT LAA KITA KAYA.. OPPSS TERPAKSA KAYA. :D
Apa saya belajar daripada jutawan Geshe Michael Roach?

Alhamdulillah trip ke Singapura kali ini saya berpeluang bertemu dengan seorang multimillionaire, Geshe Michael di Singapura. Selain daripada saya, Afdlin Shauki juga bersama saya untuk explore rahsia kejayaan Gedhe Michael ni. FYI, Geshe Michael adalah pengasas sebuah syarikat Diamond antarabangsa yang mempunyai lebih 10,000 pekerja di sel
uruh dunia. Beliau memulakan biz beliau dengan modal pinjaman US$50,000 dan dalam masa hanya 4 tahun berjaya membinanya sehingga Warren Buffet "melamar" syarikatnya dan beliau telah menjualnya tunai kepada Warren Buffet denan harga US$250 juta. Apa yang menariknya di dalam sesi sharing beliau, dia mempunyai prinsip atau formula kejayaan serta kepercayaan yang hampir sama dengan saya iaitu untuk berjaya, kita perlu mulakan dengan mengenali dan menguasai potensi diri kita sendiri. Beliau menghabiskan berpuluh tahun utk "mendalami" kekuatan, kelemahan dan memperbaiki dirinya sebelum beliau membuat keputusan untuk berniaga, itupun kerana gurunya yang memaksanya berniaga kerana gurunya, seorang sami
Tibet berkata, sekiranya beliau ingin memperbaiki hatinya, beliau perlu belajar daripada perniagaan dan membantu menambah nilai hidup ramai orang (Macam aku pernah dengar ayat tu kaaannn...:)p).

So, apakah 4 perkara penting yang menarik yang saya belajar daripada dia? Dia mengajar saya 4 perkara yang anda boleh buat (Alhamdulillah saya memang dah buat), untuk "menanamkan" atau "submit" atau "doa" agar anda capai apa yang anda inginkan dengan cepat:-

1- Kenalpasti SATU perkara atau benda yang anda benar-benar mahukan atau ingin capai. Satu sahaja! Katalah anda mahu banyak duit. Then itu adalah SATU FOKUS anda! Atau bagi orang lain, mungkin dia nak banyak kasih sayang dalam hidup dia. So, itu adalah SATU FOKUS yg dia nak. Jadi, anda buat keputusan ttg apakah SATU perkara yang anda inginkan. Nak jodoh? Terpulang,

2- Cari satu orang lain yang anda kenal atau tidak kenal (Sesiapa sahaja) tetapi anda tahu yang mereka juga mahukan apa yang anda mahukan! Ya! Anda belum dapat SATU yang anda nak tersebut dan orang tu pun mahu perkara tersebut tapi belum dapat.

3- Ajak orang tersebut minum kopi atau teh dan berborak atau bercakap dengan mereka tentang apa yang mereka ingin capai tersebut, tetapi anda bercakap seperti anda TELAH mencapainya! Anda bantu mereka dengan berkongsi apa yang mereka boleh lakukan untuk mencapai perkara tersebut atau anda juga boleh tidak perlu bercakap tentang perkara tersebut, hanya belanja dia minum kopi atau teh. Jika anda mahu banyak wang, dan dia juga mahu banyak wang, anda ajak dia minum teh atau kopi dan berborak tentang apa dia nak buat jika dia banyak wang. Berapa lama anda minum teh/ kopi dengan mereka? Terpulang tapi Geshe Michael cdgkan paling lama pun sejam, tak perlu lama sangat.

4- Selepas itu, anda boleh balik ke rumah dan sebelum anda tidur malam tersebut, anda pejam mata, bernafas dengan relax dan dalam 3 kali serta berangan tentang apa yang anda inginkan tersebut anda telah mencapainya. Anda boleh "berangan" setiap malam sebelum tidur sehingga dibukakan "jalan" mencapainya.

Well, saya pasti akan ramai yang akan cakap, macam tu sahaja? Tapi, saya sendiri telah mengalami dan melaluinya, Alhamdulillah saya capai banyak perkara yang saya inginkan. Tak perlu percaya pun, buat sahaja dan alaminya sendiri. Jika dia boleh, saya boleh dan ramai lagi yang pernah hadir kelas saya boleh meningkatkan kualiti hidup mereka, Insya-Allah anda pun boleh! Saya doakan anda & keluarga mencapai apa yang anda inginkan. Lakukan juga apa yang anda biasa lakukan spt berdoa dan bertindak.

Jika Geshe Michael hanya berkongsi dengan satu orang dan beliau "menarik" apa yang ingin dicapainya kepada dirinya, bayangkan jika kita kongsikan & menambah nilai hidup ramai orang kan? Jika anda suka apa yang dikongsikan, Like & Share dengan orang lain. :)p - Azizan Osman.


p/s : AURA MAYA SEMALAM RESTOCK 50 SET, SEMUA SOLD OUT.

GLUTATHIONE COLLAGEN SOAP 5 KETUL LAGI. gLUTATHIONE AMAZING LOTION TINGGAL 2 BOTOL SHJ. for fast reply do sms or whatsapp me. safur mahuddin-0176799561

No comments:

Post a Comment